loading...
بدمینتون شهرستان کردکوی
نیکی بازدید : 106 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (1)
تاریخچه و ریشه بازی بدمینتون (به انگلیسی: Badminton) امروزی از کشور هندوستان آغاز شده‌است، از بازی که آنها به نام Poona انجام می‌دادند. این بازی که رقابتی زیبا بود توسط افسران ارتش انگلیس، ازهندوستان به کشورشان انتقال داده شد.

در قرن پنجم در چین بازی به نام (Ti jian zi) وجود داشت که در آن به توپی در هوا ضربه می‌زدند. زمانی که افسران انگلیسی در هندوستان مستقر شدند با بازی Poona آشنا شدند و خیلی زود از آن یک رقابت ورزشی ساخته شد و آنها در اوایل سال ۱۸۷۰ آن را همراه با وسایل و تجهیزات لازم به کشورشان معرفی کردند.

یک «دوک انگلیسی» رسماً این بازی را به انگلستان معرفی کرد. در سال ۱۸۷۳، بابرگزاری یک مهمانی درمحل زندگی خود (Badminton) ترتیب برگزاری بازی «پونا» را داد و این بازی از همانجا توجه سایرین را جلب کرد ومیان طبقه مرفه جامعه انگلیس شناخته شد و از آنجا گسترش یافت. آنها بازی جدید را به نام محل زندگی دوک «بدمینتون» نامیدند. (پونای کودکان کوچه و خیابان هندوستان به طبقه مرفه جامعه انگلستان رسید و نامش تغییر پیدا کرد!)

بدمینتون قانونمند نخستین بار قوانین این بازی درسال ۱۸۷۷ نوشته شد و طی چند سال شکل زمین بازی تغییراتی کرد تا اینکه در سال ۱۹۰۱ زمین رسمی بدمینتون به شکل مستطیل فعلی تثبیت شد. باشگاه‌های ورزشی بدمینتون کم کم در سرتاسر انگلستان شروع به کار کردند. تا سال ۱۸۹۳ این بازی تا اندازه‌ای پیشرفت کرد که ۱۴ باشگاه برای ساختن یک اتحادیه به هم ملحق شدند.(سپس وقتی کشورهای بیشتری فدراسیون‌های خود را راه اندازی کرد این نام به «انجمن بدمینتون انگلستان تغییر پیدا کرد»). در آن زمان این انجمن یا اتحادیه قوانین مشخص و معینی را برای این بازی‌ها تدوین و نخستین و با ارزش ترین مسابقات بدمینتون که در خود انگلیس و بین ورزشکاران آنجا بود را برگزار می‌کرد. با گسترش این ورزش در میان سایر کشورها، نیاز به وجود تشکیلات بین المللی برای این ورزش حس شد. فدراسیون جهانی بدمینتون (bwf) در سال ۱۹۳۴ تأسیس شد .امروزه در bwfبیش از ۱۵۰ کشور عضویت دارند.

یک بازی ساده اما جذاب تقریباً هر شخصی می‌تواند به کمک یک راکت سبک وزن بدمینتون و ضربه زدن به توپی از روی تور از این بازی لذت بخش استفاده کند. چرا که این بازی برای مبتدیان بسیار ساده‌است. این بازی در جمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و... درسرتاسر دنیا پرداخته می‌شود. اما نباید فراموش کرد که سریع ترین بازی انجام شده با راکت است. یک ضربه محکم به توپ باعث می‌شود که توپ با سرعت تقریبی ۳۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و در سطوح حرفه‌ای و بالای آن نیاز به سرعت، عکس العمل، استراتژی و قدرت زیاد بازیکن دارد. چرا که بازیکن برجسته این رقابت حتی تا ۲ کیلومتر را طی یک مسابقه در زمین می‌دود و به این طرف و آن طرف می‌زند! رقابت‌ها و مسابقات بیشتری در کشورهای مختلف دنیا، با الهام از آنچه در انگلستان شکل گرفت، راه اندازی شد جام "Thomas" یکی از این رقابتها بود که نخست وارد این عرصه شد. «جورج توماس» یک تنیسور انگلیسی بود که به سوی بدمینتون کشیده شد و در ۹۰ مسابقه عنوان کسب کرد (طی ۲۴ سال). او همچنین نخستین رئیس فدراسیون جهانی بدمینتون بود. درسال ۱۹۴۹ جام توماس به عنوان مسابقه جهانی بدمینتون مردان (مانند جام Devis در تنیس) معرفی شد. در سال ۱۹۵۶ نیز رقابت‌های جام "UBER" برای زنان خلق شد. «Betty uber» انگلیسی یک بازیکن برجسته در بدمینتون دونفره جایزه آن را اهدا کرد. در ابتدا این مسابقات هر ۳ سال یکبار انجام می‌شد. امروزه بازیکنان برجسته این رشته ورزشی برای جوایز مالی با هم در سرتاسر دنیا رقابت می‌کنند. آسیا و بدمینتون اگرچه بدمینتون در انگلستان متولد شد اما آسیایی‌ها بدمینتون را از آن خودکردند. چین و اندونزی دو کشوری هستند که مقتدرانه درمسابقات بین المللی این رشته شرکت می‌کنند و مسابقات این رشته مردم زیادی را متوجه خود می‌کند. این دو کشور مجموعاً بطور اعجاب انگیزی تاکنون ۷۰ درصد از مسابقات جهانی را برنده شده‌اند و در ۲۳ مسابقه (جام توماس) همواره آسیایی‌ها برنده بوده‌اند. در جام UBER نیز آخرین ۱۵ عنوان برتر جهان را آسیایی‌ها از آن خود کرده‌اند.و از میان ۶۱ مدال اهدا شده درمسابقات المپیک این رشته آسیایی‌ها ۵۴ عدد آن را تصاحب کرده اند! بعد از آسیایی‌ها، ورزشکاران اسکاندیناوی، بدمینتون را با قدرت و سرعت خوبی بازی می‌کنند.

بدمینتون از سال ۱۹۹۲ در المپیک بارسلون به بازیهای المپیک اضافه شد. پس از آن بود که به میزان اعتبار این ورزش در کشورهای آسیایی مثل چین، کره، اندونزی، مالزی افزوده شد. این پدیده مقارن با پیشرفت این ورزش در انگلستان و کشورهای اسکاندیناوی بود.

بدمینتون ورزشی است که مردان و زنان در هر رده‌ای و در هر سنی می‌توانند به آن بپردازند. ولی برای بازی کردن در بالاترین رده‌ها ورزشکاران باید مهارتهای ویژه، استقامت، قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش دهند.

این ورزش در سراسر دنیا و بخصوص در آسیا گسترش پیدا کرده و به جایی رسیده که در مسابقات مهم تعداد تماشاگران به پانزده هزار نفر هم رسیده‌است.
نیکی بازدید : 1025 جمعه 11 بهمن 1392 نظرات (1)
- محبوب ترین بازیکن بدمینتون مرد جهان چه کسانی هستند؟
لین دان از کشور چین
توفیق هدایت از اندونزی
لی چونگ وای از مالزی
پیتر گید از دانمارک
پارک جو بونگ و لی یونگ دائه از کره جنوبی

2- گرانترین راکت بدمینتون دنیا به چه قیمتی است ؟
راکتهای معمولی بدمینتون که حتی ورزشکاران حرفه ای و شاخص این رشته استفاده می کنند قیمتی بین 200 تا نهایت 500 دلار دارند در این بین راکتهای نانو اسپید سری 9000 و 7000 راکت آرک سابر10 و آرک سابر زد اسلش ، آرک سابر 80 و ولتریس زد پاور شرکت یونکس با قیمتی نزدیک 300 دلار گرانترین هستند همچنین راکت وودز جی شرکت لی نینگ با 571 دلار (که لین دان از آن استفاده می کند) در بین راکتهای معمولی جزو گرانترین هاست

اما راکت بدمینتونی برای سلطان برونئی (کشور نفت خیز جنوب شرقی آسیا) ساخته شده است که 1.5 میلیون دلار قیمت دارد.
یک راکت نیز برای لی چونگ وای بازیکن تیم ملی بدمینتون مالزی در المپیک 2012 لندن با همکاری یک دانشگاه نیوزلندی ساخته شد که حالت نمادین داشت و 48000 دلار هزینه برده بود

3- بیشترین دست مزد مربیان بدمینتون از آن کیست ؟
مربی شاهزاده تایلند با حقوق 1 میلیون دلاری گرانترین مربی حال حاضر جهان است .

4- ثروتمند ترین بازیکن بدمینتون دنیا کیست ؟
شاهزاده تایلند ثروتمند ترین بازیکن بدمینتون جهان است اما ثروت وی ربطی به بازی بدمینتون وی ندارد.

5- پر درآمد ترین بازیکن بدمینتون جهان کیست ؟
چون اطلاعات دقیقی از درآمد بازیکنان بدمینتون جهان وجود ندارد یکی از 3 بازیکن لین دان از چین - چونگ وای از مالزی و پارک جو بونگ از کره جنوبی پر درآمد ترین بازیکنان این ورزش هستند.

6- محبوب ترین بازیکنان زن جهان چه کسانی هستند ؟
ساینا نهوال از هند
جی هیون سونگ از کره جنوبی
یونلی ژائو از چین

7- بهترین بازیکنان انفرادی مردان تاریخ بدمینتون جهان کیست ؟
ژائو ژن هوا از چین
لین دان از چین
ديو فريمن از ايالات متحده آمريكا

8- بهترین بازیکن انفرادی زنان تاریخ بدمینتون کیست؟
ژانگ نینگ از چین

9- سریعترین ضربه بدمینتون دنیا کدام است ؟
توسط تان بون هئونگ از مالزی در مسابقات آل انگلند سال 2010 با استفاده از راکت آرک سابر زد اسلش شرکت یونکس زده شده است و 467 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت.
قبل از وی در سال 2009 نائوکی کاوامائی رکورد 414 کیلومتر بر ساعت را زده بود.
در سال 2005 فو هایفنگ از چین در یک مسابقه دوبل در مسابقات سودیرمان رکورد 332 کیلومتر بر ساعت را زده بود
و قبلا از آن در سال 2005 توفیق هدایت از اندونزی رکورد 306 کیلومتربر ساعت را به ثبت رسانده بود.

10 - طولانی ترین بازی بدمینتون انفرادی جهان کدام است؟
طولانی ترین بازی بدمینتون بین زیتجهوف و جان دارنتن در 23و 24 آگوست سال 2009 در هلند برگزار شد که 24 ساعت و 5 دقیقه و 32 ثانیه طول کشید. آنها برای این تلاششان 2500 یورو جایزه گرفتند . این مسابقه بدون حضور گینس و بدون قصد قبلی برگزار شد اما به علت شهادت 50 بیننده که برخی از آنها مسئول بودند، این رکورد ثبت شد .

11- طولانی ترین بازی بدمینتون دوبل جهان کدام است ؟
این بازی بین زوج ویکی هانام و اندرو کودلینگ در یک طرف و جاناتان هاگو و ریچارد کلارکسون در فیرت پارک کامیونیتی آرت کالج شهر شفیلد انگلستان برگزار شد و 29 ساعت به طول انجامید . این بازی 90 بر 64 به نفع زوج ویکی و اندرو به پایان رسید.

11- بی شکست ترین بازیکن بدمینتون جهان کیست و برای چه مدت بوده است ؟

بی شکست ترین بدمینتون باز تاریخ بدمینتون دیو فریمن از ایالات متحده آمریکا بوده است. او در مسابقات توماس کاپ هرگز شکست نخورد و از 1939 تا 1953 هیچ بازی انفرادی را نباخت .

12- چه کسی بیشترین قهرمانی مسابقات سوپر سریز را دارد؟
لی چونگ وای در کل مسابقات سوپر سریز که حاضر بوده است قهرمان شده است و از این لحاظ در صدر است . او 4 سال پیاپی برنده فینال سوپرسریز بوده است.

13- کدام شرکت بیشترین راکت بدمینتون را در جهان تولید می کند ؟
این سوال جوابش شاید خیلی بدیهی باشد چون شرکت یونکس این رکورد را دارد.

14- کوتاه ترین بازی بین المللی بدمینتون کدام بوده است ؟
کوتاه ترین بازی رسمی بدمینتون 6 دقیقه طول کشیده است، را کیونگ مین از کره جنوبی و جولیانا مان از انگلیس دو طرف این بازی بوده اند.

15- اولین حضور بدمینتون در المپیک کی بوده است ؟
1992 بارسلون به طور رسمی

16- چه کسی بیشترین قهرمانی را در مسابقات آل انگلند دارد؟
هارتونو از اندونزی 7 بار در فاصله سالهای 1967 تا 1974

17- طولانی ترین رالی بدمینتون در مسابقات انفرادی بین المللی چقدر بوده است ؟
همه رکوردهای طولانی ترین رالی در دنیا ثبت نشده اند اما در بین رالی های ثبت شده طولانی ترین رالی های بدمینتون در مسابقات انفرادی بین المللی در اوپن دانمارک در سال 2004 رخ داده است = 73 ضربه در 76 ثانیه
در المپیک لندن طولانی ترین رالی بین توفیق هدایت از اندونزی و لین دان از چین با 65 ثانیه و 60 ضربه ثبت شد.

18 - طولانی ترین رالی بدمینتون در مسابقات دوبل بین المللی چقدر بوده است ؟

طولانی ترین رالی بدمینتون دوبل جهان در مسابقات وردکاپ 2001 برابر 99 ضربه و 75 ثانیه بوده است و در مسابقه ای بین ژانگ وگائو از چین و ناتسیر و ویدیانتو از اندونزی 86 ضربه بوده است. در مسابقات دیگری 102 و 157 نیز ثبت شده است اما چون اطلاعات رسمی و دقیق نیست قابل استناد نمی باشد.

19- موفق ترین کشورها در بدمینتون کدامها هستند؟
دو کشور اندونزی و چین با کسب و تقسیم بیش از 75% عناوین BWF موفق ترین کشورها در این رشته هستند.

20- بزرگترین توپ بدمینتون جهان کدام است ؟
در موزه کانزاس سیتی آمریکا قرار دارد و 18 فوت بلندی و 5000 پوند وزن دارد.

21- طولانی ترین بازی بین المللی جهان کدام بوده است ؟
بین پیتر راسموسن از دانمارک و سون جون از چین برگزار شده و 124 دقیقه طول کشیده است .

22- اولین باشگاه بدمینتون دنیا کدام است ؟
اولین باشگاه بدمینتون دنیا به نام بث در 1877در انگلیس بنا نهاده شد. اولین باشگاه در آمریکا در 1878 یعنی یکسال بعد در نیویورک بنا نهاده شد.

23- قدیمی ترین مسابقه مهم بدمینتون کدام است ؟
قدیمی ترین مسابقه بدمینتون مسابقات آل انگلند است که از سال 1899 برگزار می شود .

24- اولین فدراسیون بدمینتون جهان کدام است؟
اولین فدراسیون بدمینتون جهان که در واقع اتحادیه نامیده می شود، اتحادیه بدمینتون انگلیس است.

25- بيشترين ميانگين طول رالي هاي يك بازي بدمينتون در مسابقات بين المللي چقدر است ؟
اين ركورد پيشتر ها در جايي به آن صورت مورد توجه قرار نگرفته است اما در آمارهاي بنده ميانگين 14 ثانيه و 12 ضربه تا كنون بالاترين ميانگين طول رالي براي يك بازي است .

26- ميانگين تعداد ضربات در يك بازي بدمينتون چقدر است ؟
1976 ضربه در يك بازي

27 - بزرگترین ورزشگاه بدمینتون جهان کدام است ؟
بزرگترین ورزشگاه بدمینتون جهان از نظر تعداد کورت سنتوسا اسپورت سنتر در کوالالامپور مالزی است که 39 کورت ( یا همان زمین ) بدمینتون دارد .

28- بیشترین تعداد تماشای مسابقات بدمینتون مربوط به کدام رویداد است ؟
طبق آمارهای ارائه شده مسابقات بدمینتون المپیک 1992 بارسلون را (که اولین دوره حضور رسمی بدمینتون در المپیک بود) 1.1 میلیارد نفر از طریق تلوزیون تماشا کرده اند. برآورد شده است این تعداد در مسابقات المپیک لندن از مرز 1.6 میلیارد نفر گذشته باشد
نیکی بازدید : 98 سه شنبه 08 بهمن 1392 نظرات (1)

هفته ششم از دور رفت نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بدمینتون مردان باشگاه های کشور جام (خلیج فارس) عصر امروز (پنج شنبه) با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدمینتون ، در تهران تیم دانشگاه آزاد و نماینده گیلان به مصاف هم رفتند که در پایان تیم دانشگاه آزاد توانست با نتیجه 5 بر صفر برابر حریف خود به پیروزی برسد....

در دومین دیدار در تهران تیم گاز این شهر و شهید شهریاری زنجان به رقابت پرداختند که در پایان تیم گاز تهران توانست با نتیجه 5 بر صفر مقابل حریف خود به برتری برسد.

سومین دیدار در شهرستان قزوین بین تیم شهید رجایی این شهرستان و نماینده کرمانشاه برگزار شد که تیم شهید رجایی قزوین با نتیجه 4 بر یک برابر حریف خود به پیروزی رسید.

چهارمین دیدار میان تیم های شهرداری جهرم فارس و قابوس گنبد در شیراز برگزار شد و تیم قابوس گنبد با نتیجه 4 بر یک برابر حریف خود به پیروزی رسید.

در پایان هفته ششم تیم دانشگاه آزاد با کسب 18 امتیاز در صدر جدول قرار دارد و تیم های گاز تهران و نماینده گیلان با 13 و 12 امتیاز به ترتیب در مکان های دوم و سوم جدول قرار دارند.

نوزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بدمینتون مردان باشگاه های کشور با شرکت 8 تیم برگزار ميشود

نیکی بازدید : 77 پنجشنبه 03 بهمن 1392 نظرات (1)

فکر میکنم برای مطلب اول خوب باشه اطلاعاتی درمورد شهرستان مون داشته باشیم.

شهرستان کردکوی از شهرستانهای استان گلستان در ایران است. شهر کردکوی مرکز این شهرستان است.

(ارتفاعات درازنو)

شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان واقع شده است. این شهرستان از شمال به شهرستان ترکمن از جنوب به رشته کوههای البرز شرقی و استان سمنان، از شرق به شهرستان گرگان و از غرب به شهرستان بندرگز محدود می‌باشد.

جمعیت شهرستان کردکوی در سال ۱۳۸۵، برابر با ۶۷٫۸۲۳ نفر بوده است .

کشاورزی از ارکان اصلی اقتصاد این شهرستان به شمار می‌رود. از محصولات مهم کشاورزی پنبه، گندم، برنج و سویا است. شهرستان کردکوی دارای مراتع غنی و جنگلی و چمنزارهای ییلاقی است. به سبب حاصلخیزی منطقه و توسعه کشاورزی بیشتر صنایع این شهرستان در رابطه با محصولات کشاورزی تاسیس شده است. از مهمترین آنها کارخانه پنبه پاک کنی، صابون سازی، روغن کشی، شالیکوبی، چوب بری، و خوراک ماکیان و نئوپان را می‌توان نام برد. از صنایع دستی این شهرستان حصیربافی، نمدزنی، بافتن چادرشب محلی و جوراب پشمی است.

(پارک جنگلی امام رضا)

(پارک جنگلی امام رضا)

(پارک جنگلی امام رضا)

(ابشار دو اب)

آبشار هفت طبقه

ارتفاعات جهان نما

منابع:ویکیپدیا-زیباییهای کردکوی

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    لوگوی ما

    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 9
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 77
  • بازدید سال : 961
  • بازدید کلی : 9,584
  • کدهای اختصاصی